Subject: selgitustaotlus
From: "Ken Kaarel Gross" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet"
Date: Fri, 14 Feb 2025 15:48:15 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Konkurentsiamet

Edastan selgitustaotluse elektrituruseaduse tõlgendamise ja kohaldamise
osas Konkurentsiametile tulenevalt sellest, et ELTS § 93 lg 1 kohaselt
teostab elektrituruseaduse ja selle alusel kehtestatud õigusaktide
täitmise, sealhulgas elektrituru toimimise ja turuosaliste tegevuse üle
riiklikku järelevalvet Konkurentsiamet. Küsimus puudutab ELTSi
tõlgendamist seoses elektrienergia tootmise, edastamise ja müümisega.

Palun Konkurentsiametil anda vastus küsimusele:

Kas ja millised ELTSis sätestatud kohustused kehtivad elektritootjale või
-müüjale järgnevates olukordades, ning kuidas käsitletakse sellistes
suhetes tarbijale elektrienergiat edastavat elektripaigaldist (kaablit)
ning kas tulenevalt sellise elektripaigaldise valdamisest tekib
elektripaigaldise valdajale ELTSist tulenevaid kohustusi (nt liinivaldaja
või muu isikuna)?:

1.	Isik toodab ja müüb mitte-põhitegevusena alla 1MW tootmisseadmega
omatoodetud elektrienergiat temale kuuluva või tervikuna tema valduses
oleva ehitise või kinnisasja piires isikutele, kes seaduslikul alusel seda
ehitist või kinnisasja kasutavad ning elektrienergia tootmine ja tarbimine
toimub: (a) samas ehitises, (b) erinevates ehitistes.
2.	Isik mitte-põhitegevusena müüb elektrienergiat ühele või mitmele
(a) naaberkinnistule või (b) mitte-naaberkinnistule, sh kui müüakse (a)
alla 1MW tootmisseadmega toodetud elektrienergiat või (b) üle 1MW
tootmisseadmega toodetud elektrienergiat.

Selgitus: ELTS § 15 lg 6 p 1, § 22 lg 2 ja § 22.1 lg 2 sätestavad
elektritootjatele ja -müüjatele erandid kapitali, tegutsemisvormi,
loakohustuse ja teatamiskohustuse osas. Samas ei ole selge, kas
elektritootjatele ja -müüjatele kehtivad muud võimalikud ELTSis sätestatud
kohustused, mille suhtes seadus ei sätesta selgesõnaliselt erandeid.
Lisaks, ELTSis on nt defineeritud „võrk“, „jaotusvõrk“, „suletud
jaotusvõrk“, „liin“, „otseliin“, kuid seaduse pinnalt ei ole selge, kas
mõni ELTSis nimetatud definitsioonidest on kohaldatav ülaltoodud suhetele.

Lugupidamisega

Ken Kaarel Gross
vandeadvokaat | attorney-at-law
(+372) 5559 5155

Advokaadibüroo RASK | RASK Attorneys-at-Law
(+372) 618 0820
www.rask.ee |  <https://www.linkedin.com/company/rask-attorneys-at-law>
LinkedIn

 <https://www.rask.ee/en>
Kirjas olev info on konfidentsiaalne ja mõeldud kasutamiseks üksnes
adressaadile. Kui kiri on jõudnud teieni ekslikult, siis kustutage see ja
teavitage saatjat.

This message is confidential and intended only for the addressee. If you
have received this message by mistake, inform the sender and delete the
message.